Algemene voorwaarden

header

Hieronder zijn de huidige Algemene Voorwaarden opgenomen van de EHBO-Vereniging Damiaan uit Kaatsheuvel. Deze Algemene Voorwaarden zijn alleen van toepassing op organisaties die onze vereniging inhuren voor het geven van lessen, trainingen of workshops. Voor onze leden gelden de statuten, niet de Algemene Voorwaarden, aangezien zij lid zijn geworden van de vereniging. 

ARTIKEL 1 – BEGRIPPEN

1.1. Opdrachtnemer
Met de verwijzing Opdrachtnemer wordt diegene bedoeld die een contractuele verbintenis is aangegaan met Opdrachtgever, hetzij door het aangaan van een lidmaatschap, hetzij door het aangaan van een Overeenkomst voor trainingen, cursussen en/of opleidingen.
 

1.2. Opdrachtgever
Met de verwijzing Opdrachtgever wordt E.H.B.O. Vereniging Damiaan bedoeld.
 

1.3. Overeenkomst
Met de verwijzing naar Overeenkomst wordt de schriftelijke of mondelinge overeenkomst bedoeld die Opdrachtnemer heeft gesloten met Opdrachtgever.
 

1.4. Opleidingen/Opleiding
Met de verwijzing naar Opleidingen/Opleiding worden alle trainingen, cursussen en opleidingen bedoeld die door Opdrachtgever worden verzorgd en waaraan de Opdrachtnemer kan deelnemen.
 

1.5. Trainers
Met de verwijzing naar Trainers worden die personen bedoeld die namens Opdrachtgever zijn gemachtigd tot het verzorgen van de Opleidingen.
 

1.6. Lidmaatschap
Met de verwijzing naar Lidmaatschap wordt een Lidmaatschap bedoeld, zoals is beschreven in de statuten van de Opdrachtgever, waarbij Opdrachtnemer jaarlijks contributie is verschuldigd aan Opdrachtgever.

1.7. Hoofdsom
Met de verwijzing naar Hoofdsom wordt het totale factuurbedrag bedoeld, zoals is overeengekomen tussen Opdrachtgever en Opdrachtnemer.

ARTIKEL 2 – AANSPRAKELIJKHEID OPLEIDINGEN

2.1. Opdrachtgever is niet verantwoordelijk voor beschadiging, diefstal of verlies van persoonlijke bezittingen van Opdrachtnemer in en om de leslocaties. Ook voor/tijdens/na de Opleidingen geldt dat Opdrachtnemer zelf verantwoordelijk is voor eigen persoonlijke bezittingen in en om de lokalen, vergaderzalen en leslocaties.
 

2.2. Opdrachtnemer maakt uit eigen vrije wil en op eigen risico gebruik van diensten van Opdrachtgever en daarom kan Opdrachtgever niet aansprakelijk worden gesteld voor enige schade, ontstaan voor/tijdens/na deelneming/gebruik aan/van de Opleidingen en/of diensten.
 

2.3. Het is Opdrachtnemer niet toegestaan om tijdens de Opleidingen foto-, film- en/of geluidsopnamen te maken in en rondom het leslokaal. Alleen na uitdrukkelijk, schriftelijke goedkeuring van de Opdrachtgever, de Trainers en betrokken personen kan hiervan worden afgeweken. Dit geldt ook het verspreiden van deze opnamen via Social Media platforms.
 

2.4. Prijswijzigingen zijn voorbehouden.

ARTIKEL 3 – VERWERKING VAN PERSOONSGEGEVENS

3.1. Opdrachtnemer heeft het recht om inzage in de persoonsgegevens die Opdrachtgever van de Opdrachtgever heeft geregistreerd. Opdrachtnemer kan hiervoor een schriftelijk verzoek tot inzage van persoonlijke gegevens indienen bij de Opdrachtgever. Daarnaast kan Opdrachtnemer zelf beslissen of bepaalde gegevens moeten worden verwijderd, mits deze gegevens niet vanwege wetgeving alsnog bewaard moeten blijven.
 

3.2. Opdrachtgever verstrekt gegevens van Opdrachtnemer niet zonder toestemming van Opdrachtnemer aan derden. Opdrachtgever zal de gegevens van Opdrachtnemer niet gebruiken voor het kenbaar maken van persoonlijke aanbiedingen of advertenties.
 

3.3. Opdrachtgever verwerkt persoonsgegevens in overeenstemming met de geldende regels, beschreven in de Uitvoeringswet Algemene Verordening Gegevensbescherming (U-AVG).

3.4. Opdrachtnemer is zelf verantwoordelijk voor het op orde brengen en houden van de persoonsgegevens via het digitale ledensysteem, welke door Opdrachtgever ter beschikking wordt gesteld. Opdrachtnemer heeft een eigen persoonlijke inlogaccount, waarmee de persoonsgegevens kunnen worden aangepast.

ARTIKEL 4 – RECHT OP ANNULEREN

4.1. Annulering van de opleiding en/of cursus kan alleen plaatsvinden als:

  1. Opdrachtnemer besluit om geen deel te nemen aan de Opleidingen en minimaal dertig (30) dagen, voorafgaand aan de Opleidingen schriftelijk heeft opgezegd via een mail aan de ledenadministratie van Opdrachtgever én daarvan een schriftelijke bevestiging heeft gehad;
  2. Opdrachtnemer overlijdt, voorafgaand aan de Opleiding;
  3. Opdrachtgever beslist dat er onvoldoende andere Opdrachtnemers aan de Opleiding gaan deelnemen;
  4. Opdrachtgever failliet gaat.

4.2. Het kan voorkomen dat Opdrachtgever door onmacht een Opleiding moet verplaatsen naar een later tijdstip. Dit betekent dat de oorspronkelijke tijdsplanning voor Opdrachtnemer dan wordt aangepast, op aangeven van de Trainers. Opdrachtnemer kan geen rechten ontlenen aan eerder geplande data en heeft geen recht op restitutie bij het verschuiven van de Opleiding naar een andere datum.
 

4.3. Opdrachtnemer kan de inschrijving voor een Opleiding voortijdig annuleren. Bij annuleren of bij het niet komen opdagen bij de Opleiding worden de volgende percentages van de Hoofdsom in rekening gebracht aan de Opdrachtnemer:

  • Annulering minimaal 30 dagen voor aanvang de Opleiding
    0%  van de hoofdsom
     
  • Annulering tussen 14 en 30 dagen voor aanvang de Opleiding
    50% van de hoofdsom
     
  • Annulering korter dan 14 dagen voor aanvang de Opleiding
    75% van de hoofdsom
     
  • Bij niet opdagen (no-show) tijdens de Opleiding, zonder tijdige afmelding of bij het niet behalen van de e-learning BHV voor aanvang van de praktijkles
    100% van de hoofdsom
     

4.4. Er is pas sprake van een definitieve annulering, nadat er een bevestiging is ontvangen door Opdrachtnemer van de ledenadministratie van Opdrachtgever.
 

4.5. Opdrachtgever behoudt zich het recht voor om Opdrachtnemer te weigeren.
 

4.6. Opdrachtgever behoudt zich het recht om tijdens de Opleidingen Opdrachtnemer de toegang tot de Opleidingen te ontzeggen als Opdrachtnemer zich niet houdt aan de geldende gedragsregels.

ARTIKEL 5 – VOOR/TIJDENS/NA OPLEIDINGEN

5.1. Opdrachtnemer is verantwoordelijk voor de juistheid van de gegeven informatie aan Opdrachtgever, zodat de Opleidingen zo verantwoordelijk en veilig mogelijk uitgevoerd kunnen worden door de Trainers van de Opdrachtgever.
 

5.2. Opdrachtgever en Trainers besteden veel aandacht aan ethiek en hygiëne en verwacht dit ook van de Opdrachtnemer.
 

5.3. Direct na de Opleidingen is Opdrachtnemer de Hoofdsom verschuldigd aan Opdrachtgever, tenzij anders is overeengekomen, zoals het lidmaatschap (naast de kosten voor de cursus). De hoofdsom en de lidmaatschapskosten worden door Opdrachtnemer alleen via een bankoverschrijving voldaan.
 

5.4. Tijdens de aangeboden Opleidingen geldt dat consumpties, reis- en verblijfkosten niet in de prijs zijn inbegrepen en voor rekening van Opdrachtnemer komen. De zaalhuur is altijd inclusief en komt altijd voor rekening van Opdrachtgever. 
 

5.5. Tijdens de Opleidingen wordt van Opdrachtnemer een proactieve houding verwacht, waarbij Opdrachtnemer voornemens is om actief deel te nemen aan de Opleidingen. Daarbij geldt ook dat normen en waarden van andere Opdrachtnemers en andere culturen wordt gerespecteerd.
 

5.6. Bij meldingen van (seksueel) grensoverschrijdend gedrag zal er altijd hoor en wederhoor worden toegepast, waarna door Opdrachtgever wordt besloten op welke manier hulp wordt geboden en/of de toegang voor Opdrachtnemer(s) en/of Trainers tot de Opleidingen wordt ontzegd. Opdrachtgever verplicht zich maximaal in te spannen bij meldingen met betrekking tot (seksueel) grensoverschrijdend gedrag in de ruimste zin van het woord.

ARTIKEL 6 – LIDMAATSCHAP

6.1. Als Opdrachtnemer bij Opdrachtgever gaat deelnemen aan een Opleiding dan gaat Opdrachtnemer automatisch een lidmaatschap aan. Dat betekent dat Opdrachtnemer daarmee ook het jaarlijkse lidmaatschap aangaat bij Opdrachtgever.
 

6.2. Het lidmaatschap gaat altijd in op de dag van de inschrijving van Opdrachtnemer in de ledenadministratie en eindigt vanwege rechtswegen op 31-12 van het geldende jaar. Er is sprake van automatische verlenging van het lidmaatschap voor steeds één jaar.
 

6.3. Er geldt een opzegtermijn van vier weken voor het lidmaatschap.
 

6.4. De jaarlijkse contributie die is verschuldigd en behoort bij het lidmaatschap dient binnen vier weken te zijn voldaan op het beschikbaar gestelde rekeningnummer van de Opdrachtgever.

ARTIKEL 7 – INTELLECTUELE EIGENDOMMEN

7.1. Opdrachtgever behoudt ten alle tijden alle rechten op door Opdrachtgever en Trainers gemaakte documenten, presentaties, plannen, afbeeldingen, tekeningen en programmatuur. 
 

7.2. Opdrachtnemer mag geen informatie van Opdrachtgever verstrekken aan derden, zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Opdrachtgever. Indien Opdrachtnemer dit wel doet zal de mogelijke schade op Opdrachtnemer worden verhaald.

ARTIKEL 8 – TOEPASSELIJK RECHT

8.1. Alleen de burgerlijk rechter die is bevoegd in de vestigingsplaats van Opdrachtgever is bevoegd kennis te nemen van geschillen.
 

8.2. Deze Algemene Voorwaarden van Opdrachtgever zijn altijd leidend als blijkt dat Opdrachtnemer ook eigen Algemene Voorwaarden heeft opgesteld.
 

8.3. De gedeponeerde statuten van de Opdrachtgever gaan altijd boven de Algemene Voorwaarden van de Opdrachtgever.
 

8.4. Nederlands recht is van toepassing.

Terug naar boven